Facebook svakodnevno gubi korisnike: Šta je razlog padu giganta

Facebook je izgubio svakodnevne korisnike prvi put u svojoj 18-godišnjoj historiji, izvijestila je početkom februara matična kompanija platforme Meta.

Tromjesečni izvještaj krajem 2021. godine otkrio je da rast kompanije stagnira diljem svijeta. Broj korisnika pao je za oko pola miliona, na 1,93 milijarde prijavljenih svaki dan. Zašto?

Izvršni direktor Mark Zuckerberg pripisao je gubitak oštroj konkurenciji brzorastućih konkurenata poput TikToka među mladima.

 

U rijetkom izravnom ukazivanju na konkurenciju, Zuckerberg je naglasio prijetnju s kojom se Meta suočava zbog rasta videoplatformi kao što su TikTok i YouTube, dok ljudi gledaju sve više kratkih videa na internetu, piše Radio Slobodna Evropa.

 

Gubitak korisnika je najveći u Africi, Latinskoj Americi i Indiji, što sugeriše da je došlo do zasićenja Facebookom globalno – i da je duga potraga za dodavanjem što većeg broja korisnika dostigla vrhunac.

 

Popularnost TikToka

 

Zuckerberg je istaknuo da se Facebook nije morao suočiti s glavnim rivalom tokom svojih prethodnih promjena strategije, opisujući situaciju kao “pomalo jedinstvenu”, piše Forbes.

 

“TikTok je već tako veliki konkurent i također nastavlja rasti prilično brzom brzinom”, rekao je Zuckerberg.

 

Rekao je da Meta mnogo ulaže u razvoj vlastitog kratkog videoproizvoda, Reels, kako bi se natjecao s TikTokom. Kroz svoju historiju, Facebook je karakterizirala težnja za rastom, ocjenjuje Forbes.

 

Uprkos usporavanju u SAD-u i Europi posljednjih godina, nastavio je rasti dodavanjem korisnika drugdje. TikTok je u međuvremenu brzo porastao i postao jedna od najčešće korištenih i preuzimanih aplikacija na svijetu i ne pokazuje znakove usporavanja.

 

Sada je toliko popularan da je svrgnuo Google s trona kao najpopularniju internetsku domenu, od kraja 2021. prema Cloudflareu (Facebook.com je treći). Godinu prije, TikTok je bio sedmi.

 

U svojoj zemlji TikTokov vlasnik, ByteDance, također drži prvo mjesto s videoaplikacijom na kineskom jeziku Douyin. Popularnost aplikacije TikTok porasla je i nakon što ju je bivši američki predsjednik Donald Trump pokušao zabraniti u SAD-u.

 

Trumpova administracija je tvrdila da TikTok predstavlja rizik za nacionalnu sigurnost jer je kineska vlada imala pristup korisničkim podacima. Iz TikToka su više puta negirali optužbe.

 

Potencijalni dogovor u rješavanju problema koji bi doveo do toga da matična kompanija ByteDance proda dio svog američkog poslovanja američkom tehnološkom gigantu Oracleu i maloprodajnom lancu Walmartu dobio je od Trumpa privremeno zeleno svjetlo, ali ga kineska vlada nikada nije odobrila.

 

Otkako je u januaru 2021. prisegnuo za američkog predsjednika, Joe Biden povukao je Trumpovu naredbu.