Plenković: Hrvatska je trenutno skuplja od Grčke i Španije

Plenković je upozorio da signali sa tržišta pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost pred mediteranskom konkurencijom te i da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama.

– Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma – rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istakao da podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.

Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da joj cjenovna pristupačnost koja joj je dugo vremena bila prednost, “polako iščezava”.

Plenković je rekao da analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle dvostruko brže nego u većini drugih mediteranskih zemalja i da su trenutno više nego u Grčkoj i Španiji.

– To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju šta ljudima da pokažu i ponude – rekao je i pozvao na “mudrost” u formiranju cijena.

Upozorio je na smanjenje potrošnje stranih turista za deset posto.

– Vjerovatno manje troše jer im je skupo – rekao je Plenković, prenijela je Hina.

Dodao je da je jako bitno i da turizam ostane pristupačan hrvatskim građanima.

– Povećanje cijena u turizmu utiče “kao dio mozaika” i na stopu inflacije u Hrvatskoj – rekao je Plenković i dodao da je bitno da se donose takve odluke koje će osigurati kunkurentnost, održivost i pristupačnost hrvatske turističke ponude.

Ustvrdio je pritom da je Hrvatska blizu granica rasta turizma koje su na oko 21 miliona dolazaka i 110 miliona noćenja godišnje te da je uprkos tome i činjenici da je turista pet i po puta više nego stanovnika, u vrhuncu sezone početkom avgusta, milion turističkih postelja prazno.

Stoga je Plenković pozvao na, kako je rekao, mudru politiku održivosti i cjenovne ravnoteže.

Politika cijena i konkurentnost bila je jedina tačka na dnevnom redu sjednice Vijeća za upravljanje razvojem turizma kojom je predsjedavao Plenković.

– Prvo, došlo je do nižeg turističkog prometa iz ključnih tržišta, ubrzan je rast cijena turističkih usluga, smanjena je realna potrošnja gostiju – rekao je i dodao da sve te tri teme zaslužuju veliku pažnju,pišu Vijesti

Naveo je da je Hrvatska turistička i pomorska zemlja, ali da je državi i društvu bitno da turizam ostane pristupačan i hrvatskim građanima.

– To je jedna od najvažnijih poruka. Turistička ponuda ne smije postati luksuz, samo za ljude koji dolaze iz drugih zemalja ili daleko od domovine – rekao je Plenković.

– Takođe, povećanje cijena u turizmu utiče kao dio mozaika i na stopu inflacije u Hrvatskoj, to vidimo i iz podataka DZS-a za januar. Takvi trendovi imaju negativne posljedice i za privredu i za standard građana, zato je zadatak ovog Vijeća da definišemo strateške smjernice razvoja turizma, pratimo učinke politika na turizam, da usklađujemo mjere i saradnju različitih učesnika i upravo je zato suština da nakon današnje rasprave u narednim danima donosimo odluke koje će osigurati konkurentnost, održivost i pristupačnost ponude – naveo je Plenković.

Izvor vijesti: haber.ba