Stiven Edvards (Steven Edwards), bivši kapetan superjahte “Bajesian”, koja je potonula kod obale Sicilije, na saslušanju je iznio svoje hipoteze za koje smatra da su vrlo vjerovatno dovele do potonuća ove jahte.
Veliki nagib
Nakon tragedije koja se dogodila kada je superjahta “Bajesian” potonula u blizini Sicilije zbog čega je život izgubilo sedmero ljudi, svi se pitaju šta je to dovelo da skup i, kako stručnjaci kažu, izuzetno bezbjedan brod potone.
Neki od stručnjaka oglasili su se nakon potonuća, a Stiven je predočio mogućnost da jahta poplavi i potone ukoliko je nagib veći od 45 stepeni, prenosi Avaz.
– Na jedrenjaku bi nagib od 45 stepeni tokom normalnog radnog stanja prouzrokovao poplavu – objasnio je stručnjak, inače bivši kapetan superjahte “Bajesian”, Stiven Edvards.
On je naglasio da su vremenske prilike potencijalno “gurnule” brod van njegovih operativnih granica.
– Nemam želju da doprinesem spekulacijama i netačnim tvrdnjama, niti da sugeriram šta se dogodilo, to znaju oni koji su bili na brodu. Ali, mogu da rasvijetlim sve što je vezano za karakteristike broda i neke od njegovih ograničenja – rekao je bivši kapetan.
Nekontrolisana poplava
Plovilo je bilo ispravno i sposobno za plovidbu, dobro održavano, ali taj nagib od 45 stepeni tokom normalnog operativnog statusa mogao je dovesti do poplave i tragičnog događaja ako se poplava ne bi iskontrolirala.
– Što se tiče otvora na trupu, “Bajesian” je imao samo jedna školjkasta vrata, na lijevoj strani na krmi. Pošto su bila veoma blizu vodene linije, rijetko su korištena. To je značilo da se mogu otvoriti samo u mirnim uslovima, sigurno nisu bila otvorena noću – napisao je bivši kapetan broda.
Također, dodao je, samo jedan otvor se nalazio daleko od središnje linije i mogao je biti podložan poplavama pod nižim uglovima nagiba. On služi za pristup palubi u lazaretu prema krmi. Međutim, pošto se nalazi na lijevoj strani krmene palube, malo je vjerovatno da će biti početni faktor u ovom scenariju pošto znamo da je brod bio oboren na desni bok, i kao takav, ovaj otvor, čak i ako se otvori, bio bi kasnije potopljen – dodao je.
Kazao je i da superjahta nije imala prozore koji se otvaraju i da su svi bili napravljeni od laminiranog morskog stakla zalijepljenog za trup i nadogradnju. Ostali prozori, koji su se otvarali, bili su na središnjem dijelu jahte.
Malo vremena
On je na kraju zaključio da vremenski uvjeti, koji su možda stvorili ekstremne okolnosti, potencijalno su ostavili malo vremena za reagovanje i adekvatnu pripremu za spašavanje putnika.
– Istražitelji će morati da utvrde zašto je brod odveden van svojih operativnih granica – zaključuje Stiven Edvards.
Podsjetimo, kapetan jahte “Bajesian” britanskog tehnološkog tajkuna Majka Linča (Mike Lynch), koja je 19. avgusta potonula u blizini Palerma, Džejms Katfild (James Catfield), izjasnio se da prihvata odgovornost, ali ne i krivicu i odbio da odgovara na pitanja tužilaca.
Katfild je, kako je prenijela agencija “Ansa”, odbio da odgovara na pitanja tužilaca jer je, kako je objasnio njegov advokat, iscrpljen i zato što njegov tim nije imao dovoljno vremena da pripremi odbranu u slučaju da bude optužen zbog sumnje na višestruko ubistvo iz nehata i izazivanje brodoloma u kojem su poginuli Majk Linč, njegova osamnaestogodišnja kćerka Hana (Hannah) i još pet osoba.
Izvor vijesti: haber.ba