Otkako su se na tržištu pojavili alati umjetne inteligencije, poput ChatGPT-a, značajno su porasle tzv. phishing prijevare, jedna vrsta hakerskog napada, ističe ona. Prevaranti koriste alate umjetne inteligencije jer, od svih stvari koje mogu učiniti, oponašaju e-poštu najvjernije do sada – rekla je.
Phishing uključuje blefiranje kako bi se dobili nečiji podaci. Započinje slanjem e-pošte ili druge vrste poruke koja izgleda kao da dolazi od nekoga kome vjerujete ili imate autoritet. Ponekad se umjesto e-maila ili poruke kreira lažna web stranica koja je identična stranici banke, društvene mreže ili tvrtke čija se usluga koristi.Cilj phishing napada je da žrtva otkrije neke informacije, unese osobne podatke, klikne na link ili preuzme zlonamjernu datoteku, odnosno virus na računar ili telefon. Unosom podataka preuzima ih haker, umjesto osobe od povjerenja ili stranice. Napadači često ciljaju stranice poput Bookinga ili Airbnba jer ljudi prilikom rezervacije daju adresu svog mjesta boravka.
Nakon što klijent plati, prevaranti najčešće netragom nestanu, ostavljajući ljude bez smještaja, a ponekad im pratećim porukama pokušavaju uzeti dodatni novac. Ove vrste prijevara prisutne su desetljećima, a poruke često imaju pravopisne i gramatičke pogreške.
Marnie Wilking je na tehnološkoj konferenciji u kanadskom gradu Torontu upozorila da je s dolaskom alata umjetne inteligencije sve teže otkriti prijevaru jer generiraju realistične slike i mnogo preciznije tekstove na više jezika. Apelirala je na vlasnike hotela i putnike na dvostruku provjeru, poput unosa koda poslanog na mobitel, jer je to, kaže, “najbolji način borbe protiv krađe identiteta i krađe podataka”.
Savjetuje i oprezniji pristup otvaranju web stranica. Unatoč kritikama AI-ja i njegove uloge u prijevarama, Wilking također ističe da ta tehnologija pomaže Bookingu u eliminaciji lažnih hotela koji pokušavaju prevariti ljude. “Koristili smo AI modele kako bismo ih otkrili ili blokirali prije bilo kakve rezervacije”, objasnila je.
Jane Hawkes, stručnjakinja za prava potrošača u turističkoj industriji, rekla je da bi tvrtke trebale “pojačati svoje napore” i osvijestiti ljude o mogućim prijevarama. “Oni su dužni savjetovati putnike i usmjeravati ih kako minimizirati rizike prijevare”, rekla je. Dodala je da bi ljudi trebali pažljivije pitati kako ne bi bili prevareni.
“Provjerite jesu li podaci za kontakt lako dostupni na stranici, postoji li telefonski broj jer ga mnoge lažne stranice nemaju”, rekao je Hawks. Također je preporučila da se prijevoz i smještaj rezerviraju u isto vrijeme, te da se sve plati kreditnom karticom. Tako ste zaštićeniji, kaže ona, prenosi Presmedia
Izvor vijesti: haber.ba