Ekonomski analitičar Faruk Hadžić osvrnuo se na cijene goriva u našoj zemlji koje nastavljaju rasti te iznio dva prijedloga kako utjecati na smanjenje cijena istog.
Podsjetio je da je početkom marta ove godine upozorio da moramo usporiti rast cijene goriva, kroz manje poresko opterećenje, jer ćemo na taj način usporiti i lančani rast cijena drugih proizvoda. Također je upozorio da što duže budemo čekali, kasnije će biti sve bolnije i teže pomoći građanima i privredi.
PRIJEDLOG ZA SMANJENJE CIJENA GORIVA
– U Kantonu Sarajevo, najniža cijena benzina je danas 3,31 KM po litri, a dizela 3,41 KM, s tim da se možda može negdje naći i jeftinije, ako je u pitanju stara zaliha. Danas ću izaći sa novim prijedlogom kako uticati na značajno smanjenje cijene goriva u BiH – poručuje on.
PRIJEDLOG ZA SMANJENJE CIJENA GORIVA
– U Kantonu Sarajevo, najniža cijena benzina je danas 3,31 KM po litri, a dizela 3,41 KM, s tim da se možda može negdje naći i jeftinije, ako je u pitanju stara zaliha. Danas ću izaći sa novim prijedlogom kako uticati na značajno smanjenje cijene goriva u BiH – poručuje on.
Druga mjera uključuje obračun PDV, ne na trenutnu vrijednost litre goriva, već na iznos maloprodajne cijene od 2,01 KM koja je bila prije godinu dana. Pri cijeni od 2,01 KM, država uzima sebi po litri goriva 0,29 KM PDV-a, dok pri cijeni od 3,31 KM uzima 0,48 KM. Dakle, samo zbog više cijene goriva, država ekstra zarađuje na PDV-u 0,19 KM po litri benzina. Cilj ove mjere je samo da država uzima isto na PDV-u kako je to bilo prije rasta cijena, a ne da ekstra zarađuje zbog inflacijske krize – analizira Hadžić i dodaje: