Da li nam ujedinjena “opozicija” u BiH nudi ovo što su nam u zadnje 4 godine priredili u USK?

Za Uskvijesti.ba govori Jasmin Musić..

Kako ocjenjujete funkcioniranje trenutne skupštinske većine u Krajini i odnose unutar političke platforme za naredne izbore NES-NiP-SDP-NS-SBB?

 

Većina u Skupštini Unsko-sanskog kantona ne postoji, Vladu podržava maksimalno 15 zastupnika( NES, SDP i zastupnik Jusić Nisvet) i to kad vlast zadovolji njihove pojedinačne želje i zahtjeve. Kada to ne uspije, podrška Vladi Mustafe Ružnića padne na 12, 13 ili 14 ruku kao što je bio slučaj na zadnjoj sjednici. Tako je uglavnom protekao cijeli mandat i to je jedan od razloga nedostatka bilo kakvih rezultata.

 

Uspijevali su se dogovoriti isključivo oko opstanka na vlasti na način da su različitim mahinacijama osiguravali 16 ruku za budžet proteklih godina. Taj napor nisu ulagali da pomognu građanima, nego isključivo sebi i svojim političkim strukturama.

 

Svako širenje političke platforme za naredne izbore okupljene oko zajedničkog kandidata za Predsjedništvo BiH smanjuje šanse upravo tom kandidatu. Mislim da bi Denis Bećirović imao ozbiljnije šanse da je u trku išao samo sa kandidaturom SDP-a, nego što pravi trule kompromise sa masom političkih derivata lokalnog karaktera. Tri su razloga koja smanjuju kapacitet njegove kandidature:

-prvo, stranke koje ga podržavaju nisu opozicija: vlast su u Krajini, Sarajevu, Hercegovini, Livnu, Zenici, donedavno u Tuzli. Imaju više pozicija u vlasti nego SDA;

-drugo, podržali su ga lideri stranaka, a ne birači. Naprimjer, prije 4 godine isti kandidat je imao zvaničnu podršku ASDA, a na području izborne jedinice Cazin dobio duplo manje glasova od navedene stranke;

-treće, šta ujedinjena samoprozvana opozicija nudi konkretno građanima osim borbe protiv Stranke demokratske akcije? Da li Bosni i Hercegovini nude ovo što su nama priredili u Krajini zadnje četiri godine?

 

Kako vidite pojavu nepostojanja političke odgovornosti i ignoriranje osnovnog oblika demokracije ne podnošenjem izvještaja o radu zadnjih tri godine svog madata aktualne većine u javnim ustanovama, javnim poduzećima, vanbudžetskim fondovima i same Vlade USK-a, da li se ovo smjelo dozvoliti u današnjem vremenu i kuda plovi ovaj brod sa ovakvim poimanjem obnašanja vlasti? 

 

Niko i ne pokušava osporiti da je ovo po svim parametrima najgori mandat u historiji našeg kantona. Na prvoj sjednici Skupštine smo istaknuli da je besmisleno formirati vlast bez izbornog pobjednika i da ćemo imati nestabilnu političku scenu tokom ove četiri godine. Ipak, ovakav haos, netransparentnost i nedostatak osjećaja objektivne odgovornosti onih koji su preuzeli vlast nismo očekivali.

Zakonom o unutrašnjim poslovima Unsko-sanskog kantona se propisuje kontinuitet u vršenju dužnosti članova Nezavisnog odbora ukoliko istima istekne mandat prije imenovanja novog Nezavisnog odbora, pa sve do njegovog imenovanja. Po našim

provjerenim informacija, Nezavisni odbor je zaprimio akt Ministarstva unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona broj: 05-01-08-27/22 od dana 01.06.2022. godine u kojem ih je obavijestio da je zaprimilo -akt Kantonalnog tužilaštva a kojim se potvrđuje optužnica Koričić Muji kojem se na teret stavlja izvršenje krivičnog djela iz člana 383. Krivičnog zakona FBiH. Po ovom zakonu Komesar je trebao da bude smjenjen odmah ne ulazeći u presumpciju nevinosti, ko je zbog toga kriv i šta ćete kao SDA USK i zastupnik u Skupštini USK učiniti po ovom pitanju?

 

Kada je u pitanju moj lični stav vezano za navedenu problematiku smatram da je važno trenutnu situaciju sagledati iz nekoliko aspekata. Naime, tačno je da je Zakon o unutrašnjim poslovima USK decidno definisao da članovi Nezavisnog odbora nastavljaju obavljati svoju dužnost i po podnošenju ostavke sve do imenovanja novih članova, no međutim po mojim informacijama, pored ostavke članova postoje i druge objektivne okolnosti (promjena prebivališta, bolovanje, sukob interesa) i razlozi zašto članovi u ostavci ne prisustvuju sjednicama Nezavisnog odbora, a posljedica toga je i nepostojanje kvoruma za održavanje sjednica Nezavisnog odbora.

 

Važno je znati i to da je Zakon predvidio i rješenje za takvu problematiku i to kroz član 34. stav (l) tačka (c) Zakona o unutrašnjim poslovima Unsko-sanskog kantona kojim je navedeno da će Skupština Kantona razriješiti člana Nezavisnog odbora koji neopravdano ne prisustvuje uzastopno na tri sjednice Odbora; kao i

– Član 34. stav (l) tačka (e) Zakona o unutrašnjim poslovima Unskog-kantona kojim je navedeno da će Skupština Kantona razriješiti člana Nezavisnog odbora – ako

postoji sukob interesa;

-Član 35. stav (l) Zakona o unutrašnjim poslovima Unsko-sanskog kantona iz kojeg proizilazi da član Nezavisnog odbora može podnijeti ostavku, kao i član 35 stav (5) Zakona o unutrašnjim poslovima Unsko sanskog kantona u kojem je propisano da je Komisija za izbor i imenovanje dužna odmah započeti postupak izbora i imenovanja članova Nezavisnog odbora i to po podnošenju ostavke. Dakle, iz razloga nepoštovanja navedenih članova Zakona od strane kantonalne vlasti došli smo u trenutnu situaciju.

Također, važno je istaknuti i zakonsku mogućnost djelovanja ministra unutrašnjih poslova, i to kada nije u mogućnosti da djeluje Nezavisni odbor.

 

Iz svega navedenog valja zaključiti da je neophodno da aktuelna vlast u kantonu postupi u skladu sa zakonskim propisima, sprovede zakonitu proceduru imenovanja članova Nezavisnog odbora i osigura podršku za potrebno imenovanje, kao što je osiguravala za svoj politički opstanak, a sve kako bi novoimenovani Nezavisni obor mogao postupati u skladu sa zakonskim propisima. Moram reći da su ovakve situacije bile nezamislive u vrijeme kada je SDA rukovodila Vladom i Skupštinom USK.

 

Da li postoje frakcije unutar SDA USK-a i kako vidite djelovanje općinskih/gradskih organizacija SDA USK, imali li tu sinergije ili će biti kao i dosad na općim izborima više tabora?

 

SDA je najveća politička stranka u Bosni i Hercegovini, pa i u Unsko-sanskom kantonu. Ta širina političke strukture svakako stvara okolnosti u kojima je neko bliži onome s kim sarađuje na dnevnom nivou u odnosu na nekoga s kim nema intenzivan kontakt. Tu se možda pojavi neka konkurencija, rivalitet. Ipak, mislim da u ovom trenutku to ne prelazi granicu korektnosti i da je konkurencija zasnovana na zdravim osnovama: mjerimo rad, doprinos, ideje, posvećenost poslu, kontakte sa biračima. Iz procesa predlaganja kandidata za Opće izbore smo izašli bez sukoba i problema i raduje me da su sve lokalne organizacije pokazale sklonost ka kompromisu i dogovoru. Čvrsto nas je okupila ideja da ostvarimo kvalitetan rezultat i s jedne strane formiramo vlast u Unsko-sanskom kantonu, a s druge zadržimo uticaj na višim nivoima vlasti koji omogućava nastavak borbe za Krajinu. Naravno, cilj nam je dati maksimalan doprinos pobjedi našeg predsjednika Bakira Izetbegovića.

 

Pošto nam je opće poznata stvar da se u nekim općinama/gradovima upražnjavaju razni oblici mahinacija, a koji za cilj imaju dodavanje preferenci kandidatima iz tih općina/gradova gdje su u dogovoru sve političke partije, a na štetu drugih kandidata iz drugih općina/gradova, da li Vi kao SDA USK imate odgovor na ovu tešku izbornu prevaru građana i kako gledate na istu pojavu?

 

Stranka demokratske akcije je pozdravila nametanje tehničkih izmjena izbornog zakona od strane Visokog predstavnika u BiH. Mi u Kantonalnoj organizaciji SDA smo uvjereni da će upravo te izmjene donijeti veći stepen transparentnosti izbornog procesa i spriječiti zloupotrebe o kojima govorite. Mi ćemo se svakako ponašati u skladu sa važećim zakonima. Pozivam i sve ostale političke subjekte da uradimo sve kako bi izborni rezultati bili ono što zaista trebaju biti-volja naroda.

 

Razgovarao:Fikro Bosnić