,,Aerodrom Bihać je strateski projekat za Bosnu i Hercegovinu a ne samo za Grad Bihac. Anel Hadžić, direktor Javnog preduzeca Aerodrom
Bihać je kazao u kojoj su fazi ovog projekta, koji poslovi
predstoje da bi se došlo do izgradnje piste, pratećih objekata, kada
bi aerodrom mogao bit izgrađen…
Kada je u pitanju otkup zemljista odnosno proces eksproprijacije,
da smo do 31.12.2023.godine, zakljucili 136 Sporazuma sa priblizno 200
vlasnika suvlasnika i
ukupno otkupili 177 parcela sa povrsinom od 660.000(m2), koji se
nalazi u vlasnistvu JP sto u procentima iznosi 78 (%). Od toga imamo
260.000 (m2) gradevinskog i 400.000 (m2) poljoprivrednog zemljista u
ukupnoj vrijednosti imovine u zemljistu od 13.7 mil KM. Ostaje rjesiti
190.000 (m2) ili 22 (%) od potrebnog zemljista iz Faze (I) po
odobrenoj aeronautickoj studiji (ANS) od strane Direkcije za civilno
zrakoplovstvo BiH (BHDCA – Banja Luka) a cilj za 2024.godinu da bude
zavrseno 100 (%), ukoliko ne bude nepredvidenih stvari odnosno da
gradska uprava koja vodi postupak ubrza rjesavanja imovinskih odnosa.
Kada je u pitanju projektna dokumentacija, da smo konacno dana
04.01.2023.godine dobili Saglasnost na idejni projekat od strane
BHDCA, koja sluzi u postupku dobijanja Urbanisticke saglasnosti od
Federalnog ministarstva uredenja i gradenja FBiH. Idejni projekat
(Faza I) je u 2023 godini imao sest revidiranih izdanja dok nije
napokon prihvacen od drzavne agencije, bez koje ne moze se aplicirati
dalje za dozvole. Od potrebnih 30 dokumenata za kompletiranje zahtjeva
za Urbanisticku ostalo je da se uradi tri elaborata i idejne projekte
konstrukcije, elektroinstalacija, masinskih instalacija i
hidroizolacije, koje ce projektant zavrsiti do 31.01.2024 ( neke su
stvari zapocete i ranije ali se nije moglo zavrsiti dok nije dosla
saglasnost agencije BHDCA na idejne projekate niskogradnje i
visokogradnje). Takoder, pokrenut je postupak za realizaciju Elaborata
snimanja prepreka koja ima dvije zone (zona A i zona B) sa povrsinom
od 45 (km2) od referetne tacke aerodroma po sistemu WGS84 u suradnji
sa drugom drzavnom agencijom koja vrsi nadzor za pruzanje usluga u
zracnom saobracaju (BHANSA-Mostar). Na osnovu elaborata ce se izraditi
dizajn procedura letenja (WGS84 was adopted by ICAO as the standard
navigation reference system for international civil aviation in 1989.
The vast majority of the world’s nations currently use the WGS84
standard to publish waypoint coordinates for navigation inclusive of
airports, runways, navigation aids and intersections.)
Ocekujemo da do 05.02.2024. podnesemo zahtjev za Urbanisticku saglasnost
i da se isti rjesi u roku od 30 dana, te od tog momenta (kada se
dobije Urbanisticka) ce se moci pristupiti razradi Glavnog projekta za
svim elementima iz odobrenog Idejnog projekta (neke detalji su vec
uradeni ostalo oko 65 % da se uradi). Po zavrsetku izrade Glavnog
projekta isti se prvo upucuje prema BHDCA na odobrenje a nakon
odobrenja (ocekujemo do kraja 7 mjeseca 2024 ) se aplicira za
gradevinsku dozvolu prema Federalnom ministarstvu uredenja i gradenja.
Obzirom da je projekat slozena gradevina, moguce je dobiti dozvolu u
vise faza odnosno kroz nacelno odobrenje za gradenje, misljenja sam da u 2024
mozemo dobiti odobrenja za nastavak izgradnje dijela PSS, rulnice
(taxy way), dijelom stajanke (parking positon), putnickog terminala
kao i kontrolnog tornja ovisno o prenosu vlasnistva nad zemljom i
izvrsenom pretvorbom zemljista iz poljoprivrednog u gradevinsko a
svakako i obezbjedenom nacinu finansiranja (Napomena: do sada je sve
finansirano od strane Vlade FBiH koja je kroz svoje Odluke osigurala
35 mil. KM a zakljucno sa 31.12.2023. je utroseno odnosno realizirano
ukupno 17,7 mil KM, te vjerujemo da ce biti i u 2024 godini
uvrsteni za kapitalne investicije Vlade FBiH).
Kada su u pitanju zakonske regule, da su pokrenute inicijative na
nivou BiH radi izmjena i dopuna Zakona o aerodromima i Zakona o
agenciji pruzanju usluga u zracnom saobracaju (BHANSA) da se buduci
aerodrom Bihac bude prepoznat kao operator
(ocekujemo do kraja 8 mjeseca 2024 ). USK-a je usvojio u krajem 2023
godine Prostorni plan USK gdje je aerodorm Bihac uvrsten u punom
obliku po odobrenoj Okolisnoj dozvoli, na Federalnom nivou potrebne su
izmjene i dopune takoder dva zakona i to zakona o gradenju i zakona o
eksproprijaciji FBiH kada su u pitanju strateski infrastrukturni
projekti za BiH radi lakseg i brzeg ishodovanja rjesavanja imovinskih
odnosa i dobijanju dozvola za gradnju što sadasnji modeli zakona
usporavanju realizaciju datih aktivnosti.
Neophodna je koordinacija i usaglasavanje sa RH sa resornim Ministarstvom za
promet, more i turizam RH kao i sa Ministarstvom obrane RH da bi se
dobila dozvola od nadlezne agencije za upravljanje zracnim saobracajem
RH i samog dizajna procedura instrumetalnog letenja sa aspekta
koristenja zracnog prostora RH jer prilazna ravan PSS-a ulazi po
dubini od 5,0 km u prostor RH.
Iz gore navedenog vidljivo je u kojem pravcu se nalazi realizacija
projekta odnosno da projekta ima pripremnu fazu koja je najzahtjevnija
jer podrazumjeva rjeseno imovinsko pitanje nad zemljistem kao i svih
odobrenja do gradevinske dozvole. Faza izgradnje pocinje od momenta
uvodenja izvodaca na lokaciju i moze biti zavrsena u roku do 30
mjeseca te Fazu odobrenja i predaje koja moze trajati do 60 dana od
strane regulatornih organa BiH.
Sasvim sigurno da u ovom momentu imamo hodogram aktivnosti tako da
osim JP i ostali u nizu (Grad Bihac, USK, FBiH kao i BiH) moraju
uraditi svoje obaveze iz okvira svojih nadleznosti uz koordinirano
djelovanje navedenih.
S postovanjem,
Anel Hadzic,direktor
JP ,,AERODROM BIHAC” doo Bihac
ul. Gazi Husrev begova 3/1
77000 BIHAĆ