Vozači iz BiH imaju pravo boravka u Šengen zoni bez vize od 90 dana unutar svakih 180 dana, a prema EU zakonodavstvu period bezviznog boravka nije moguće produžiti, te svaki boravak duži od 90 dana mora biti pokriven dugoročnom vizom ili boravišnom dozvolom koju izdaje država članica.
Izvan Šengena
Ovo je suština odgovora iz Brisela na zahtjev ministra komunikacija i prometa BiH Edina Forte da profesionalni vozači iz naše zemlje budu izuzeti iz spornog pravila, čija primjena prijeti katastrofom domaće transportne industrije.
Podsjetimo, vozači iz BiH, ali i drugih država izvan Šengena, izloženi su rigoroznim kontrolama, pritvaranjima i kaznama zbog kršenja ovog pravila. Sve je veći broj kompanija koje sele u Hrvatsku ili Sloveniju, a zbog maltretiranja i nemogućnosti da prežive radeći samo šest mjeseci u godini, vozači iz BiH priključuju se hiljadama onih koji su već napustili ovu zemlju.
Forto za “Dnevni avaz” kaže da je iz Brisela stiglo samo pojašnjenje propisa, ali ne i odgovor da li će se podnijeti inicijativa za izmjenu pravila, što je više puta traženo.
Napustiti BiH
– Iako pravila za ulazak u Šengen i odluke EU koje ih prate nisu u direktnoj nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa BiH, za mene je problem činjenica da imamo više od 6.000 profesionalnih vozača od kojih je većina ugrožena i prijeti da će napustiti BiH ako se problem ne riješi – kaže Forto za “Avaz”.
Radi se o problemu koji je zajednički za zemlje zapadnog Balkana, pa i šire, te nastoji da inicijativa dobije regionalni karakter, te će na regionalnoj ministarskoj konferenciji krajem mjeseca u Beogradu tražiti zajednički nastup prema Evropskoj komisiji.
Blokade i protesti
– Tražimo ujednačavanje prava kakva već, prema evropskim propisima, imaju posade aviona, vozova i brodova. U ranijim razgovorima s evropskim zvaničnicima smo upoznati da postoji protivljenje pojedinih članica, s jakim lobijima profesionalnih vozača, da se ide u pravcu izuzeća naših profesionalnih vozača od primjene uredbe. Ne treba isključiti ni mogućnost blokada i protesta, možda to Brisel nagna da se, umjesto pojašnjenja propisa koji su nam itekako poznati, pozabavi inicijativom za zaustavljanje dalje diskriminacije vozača sa zapadnog Balkana. Ovo je samo jedan u nizu postojećih i novih problema koji će se redati ne ubrzamo li evropski put i ujednačavanje propisa i politika s EU – ističe Forto.
Izvor vijesti: haber.ba