Iz presude Vrhovnog suda FBiH, jasno se vidi da Fudbalski savez BPK prilikom izbora u federalnom, a potom i državnom savezu, nije imao dokaz o legalno održanoj Izbornoj skupštini
Više od dvije i po decenije fudbal u Bosni i Hercegovini ne može da se otme iz ralja politike i političara. Godinama se skoro kompletna “fudbalska struktura” u našoj zemlji, od najnižeg do najvišeg nivoa, kreira uz asistiranje politike i političara, koji praktično direktno kontrolišu sva dešavanja i milionske tokove novca u fudbalskim savezima na svim nivoima, od kantona, entitata, do krovnog saveza.
Najbolji primjer je Fudbalski savez Bosansko – podrinjskog kantona (FSBPK) i presuda koju je donio Vrhovni sud Federacije BiH. Iz te presude moglo bi se zaključiti da od 2016. godine Nogometni savez Federacije BiH i Nogometni savez BiH funkcionišu nelegalno, odnosno, donose nelegalne odluke!
Naime, u presudi o kojoj je Ministarstvo za pravosuđe, upravu i radne odnose BPK obaviješteno 23. jula ove godine, a koju je Fokus imao na uvid, Vrhovni sud FBiH poništio je “privremeno rješenje” od 23. januara 2017. o upisu promjena u Registar udruženja Fudbalskog saveza BPK i ukinuo presudu Kantonalnog suda u Goraždu koja je to “privremeno rješenje” proglasila legalnim 5. juna 2017. godine.
Sramotna Izborna skupština
U suštini, u pitanju je skandalozna Izborna Skupština FSBPK održana 21. septembra 2016. godine, na kojoj su izabrani novi dužnosnici FSBPK na mandat od četiri godine, ali i kandidati na fudbalskim izborima za federalni i državni savez održanim iste godine.
Kako je ta Izborna Skupština održana najbolje
Vrhovni sud FBiH presudio u slučaju FSBPK: I Nogometni savez BiH od 2016. nelegalno funkcioniše?!
Iz presude Vrhovnog suda FBiH, jasno se vidi da Fudbalski savez BPK prilikom izbora u federalnom, a potom i državnom savezu, nije imao dokaz o legalno održanoj Izbornoj skupštini
Više od dvije i po decenije fudbal u Bosni i Hercegovini ne može da se otme iz ralja politike i političara. Godinama se skoro kompletna “fudbalska struktura” u našoj zemlji, od najnižeg do najvišeg nivoa, kreira uz asistiranje politike i političara, koji praktično direktno kontrolišu sva dešavanja i milionske tokove novca u fudbalskim savezima na svim nivoima, od kantona, entitata, do krovnog saveza.
Najbolji primjer je Fudbalski savez Bosansko – podrinjskog kantona (FSBPK) i presuda koju je donio Vrhovni sud Federacije BiH. Iz te presude moglo bi se zaključiti da od 2016. godine Nogometni savez Federacije BiH i Nogometni savez BiH funkcionišu nelegalno, odnosno, donose nelegalne odluke!
Naime, u presudi o kojoj je Ministarstvo za pravosuđe, upravu i radne odnose BPK obaviješteno 23. jula ove godine, a koju je Fokus imao na uvid, Vrhovni sud FBiH poništio je “privremeno rješenje” od 23. januara 2017. o upisu promjena u Registar udruženja Fudbalskog saveza BPK i ukinuo presudu Kantonalnog suda u Goraždu koja je to “privremeno rješenje” proglasila legalnim 5. juna 2017. godine.
Sramotna Izborna skupština
U suštini, u pitanju je skandalozna Izborna Skupština FSBPK održana 21. septembra 2016. godine, na kojoj su izabrani novi dužnosnici FSBPK na mandat od četiri godine, ali i kandidati na fudbalskim izborima za federalni i državni savez održanim iste godine.
Kako je ta Izborna Skupština održana najbolje svjedoče krivične prijave koje su uslijedile nakon nje, a vezane su za lažiranje dokumenata i odluka, sukoba interesa, nasilnog sprečavanja ulaska na sjednicu… sve sa “obilježjima krivičnog djela”.
Naime, rezultate te i takve Izborne Skupštine FSBPK trebalo je upisati u Registar udruženja kako to zakon nalaže, kako bi FSBPK nastavio legalno djelovati, a samim time i učestvovati na izborima za NSFBiH, a potom i NSBiH.
Iz presude Vrhovnog suda FBiH, jasno se vidi da Fudbalski savez BPK prilikom izbora u federalnom, a potom i državnom savezu, nije imao dokaz o legalno održanoj Izbornoj skupštini.
Finalna faza fudbalskih izbora (za NSBiH) održana je 23. decembra 2016. godina, a nadležno Ministarstvo s tadašnjom ministricom iz SDA Radmilom Janković izdalo je FSBPK “privremeno rješenje” o zakonski obaveznom upisu promjena u Registar udruženja tek 23. januara 2017. godine.
Dakle, mjesec dana nakon što su kadrovi FSBPK već birali i bili birani u organe federalnog i državnog saveza. Sada je Vrhovni sud FBiH presudio da je i to “privremeno rješenje” nezakonito i naložio njegovo poništenje.
“…Protiv navedene presude tužitelji su podnijeli zahtjev za vanredno preispitivanje sudske odluke… navodeći da je osporeno rješenje doneseno iako su nadležni u više navrata upozoravani od strane osnivača i delegata Skupštine da su u cilju donošenja osporenog rješenja priloženi lažirani dokumenti i odluke, ukazujući i na pojavu sukoba interesa, jer je ovlašteni državni službenik koji je rješavao upravnu stvar i potpisao osporeno rješenje, ujedno i izabrani disciplinski tužilac kod Fudbalskog saveza BPK Goražde kome je bilo u interesu da se donese privremeno rješenje kako bi FSBPK mogao neometano nastaviti sa daljom procedurom imenovanja svojih kandidata u više organe pri Nogometnom savezu Federacije BiH…”, stoji između ostalog u obrazloženju poresude Vrhovnog suda FBiH.
Nakon presude Vrhovnog suda FBiH u svakoj iole normalnoj zemlji nešto bi se moralo desiti, no ne i u BiH. Kadrovi SDA u Vladi BPK odbili su provesti presudu Vrhovnog suda FBiH (po zakonu dužni su to bili uraditi u roku od 15 dana).
Nema razlike između “privremenog” i “konačnog”?!
Iz Vlade BPK koju vodi Aida Obuća oštećeni klubovi su obaviješteni da je nezakonito “privremeno rješenje” još 15. avgusta 2017. godine zamijenjeno “konačnim”, i da je za njih to govota stvar.
ističemo da je ovaj organ dana 15. 08. 2017. godine, donio konačno rješenje… kojim je ukinuto privremeno rješenje, tako da privremeno rješenje protiv kojeg je pokrenut spor, kao i zahtjev za preispitivanje sudske odluke, već odavno nije na snazi, što znači da je ovo ministarstvo i prije Presude Vrhovnog suda FBiH, riješio ovu upravnu stvar donošenjem gore pomenutog konačnog rješenja”, stoji u odgovoru SDA-ove ministrice za pravosuđe, upravu i radne odnose Nataše Danojlić (SDA).
Uputili smo pitanja ministrici Danojlić (možete ih pročitati na dnu teksta), a jedno od njih je bilo i koja je razlika između “privremenog” i “konačnog” rješenja. Odgovore do objave ovog teksta nismo dobili.
– Pozitivna sudska praksa kaže da je to moguće “ako je taj novi akt u korist stranke koja je tužila”. Ovdje to, jasno je svima, nije slučaj, kaže advokat Mujo Gec koji je zastupao goraždanske klubove na Vrhovnom sudu FBiH i dobio spor.
Ono što je vrlo važno istaći jeste da su za proteklih pet godina i Skupština BPK, a i Vlada BPK u više navrata upozoravani na nezakonitosti i od njih je traženo da se preispitaju sve odluke, riješe krivične prijave vezane za spornu Skupštinu. No, niko prstom nije mrdnuo.
Na pitanje, znači li ova presuda Vrhovnog suda FBiH da su sve odluke u savezima u kojima su učestvovali ljudi iz FSBPK nezakonite, advokat Gec kaže:
– U ovom slučaju, Vrhovni sud FBiH je to potvrdio, donošenjem privremenog rješenja izvršena je nezakonita registracija. Na osnovu nezakonitog akta ne mogu se donositi zakonite odluke, kaže Gec.
Odmazada za neistomišljenike uz pomoć NSFBiH
Najskuplje su ceh te nezakonite odluke platili sportski radnici i treneri u Goraždu. Njih više od 20 je 2017. godine suspendovano i kažnjeno od strane Nogometnog savez Federacije BiH, a po zahtjevu FSBPK na čelu sa Muhidinom Raščićem, koji od 2016. sjedi i u Izvršnom odboru NSBiH.
Imali smo nedavno sastanak s tim ljudim kojima je nanesena velika nepravda. Upoznao sam ih s presudom Vrhovnog suda FBiH i šta to konkretno znači u njihovom slučaju. Oni sada imaju pravo sudskim putem tražiti naknadu materijalne i nematerijalne štete, kaže Gec za Fokus.
Kako je moguće da, primjerice FSBPK učestvuje na “fudbalskim izborim” 2016, a da im federalni, pa ni državni savez ne traže dokaz da su ozakonili svoju Izbornu skupštinu, pitali smo i bivšeg člana Izvršnog odbora NSBiH Ibrahima Adilagića.
– Ma to svjesno niko ne provjerava. Mislim čak da to i ne traže u dokumentima koje svaki učesnik izbornog procesa na federalnom i državnom nivou mora dostaviti da bi legalno učestvovao u izborima, kaže Adilagić.
Nije validna, ali može papir da jeste?!
Da apsurd bude još veći, a dokaz kako politika može šta hoće, a da pri tome krši zakone bez straha od bilo kakve sankcije, svjedoči i način na koji se došlo do “privremenog rješenje” koje je Vrhovni sud FBiH nakon pet godina poništio.
Naime, Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK (tada je ministar bio Damir Žuga iz Stranke za BiH) na zahtjev nekoliko najuspješnijih klubova vrši provjeru zakonitosti održane Izborne skupštine.
Nakon izvršenog nadzora, Žugino ministarstvo čak obavještava Ministarstvo za pravosuđe, upravu i radne odnose da Izborna skupština FSBPK – nije validna!
No, uprkos tome, 10 dana nakon toga (23. januara 2017. – dakle mjeseca dana nakon završenih izbora u federalnom i državnom savezu) tadašnja ministrica Radmila Janković (SDA) donosi privremeno rješenje o upisu promjena u FSBPK u Registar udruženja. Kasnije će tadašnji ministar Žuga “promjeniti dres” i zaigrati za istu “ekipu” za koju igraju i njegovi koalicioni partneru u Vladi BPK
Od tada pa do danas prošlo je skoro pet godina. Kadrovi vladajuće kolacije u BPK predvođene SDA čine sve da sačuvaju ljude koji su 2016. ušli u fudbalske strukture na svim nivoima. Gazeći pri tome najuspješnije sportske kolektive u gradu na Drini. U federalnom i državnom savezu itekako su upoznati sa svim dešavanjima, no prljave igre im ne smetaju sve dok kadrovi iz Goražda slušaju i dižu ruke.
Mnogi će se upitati, pa zašto bi se SDA u Goraždu bavila lokalnim fudbalom koji je na ivici propasti i zašto im je uopšte bitno ko kontroliše kantonalni fudbalski savez?
Takvi nerijetko nisu svjesni koliko novca, što legalnog, što ilegalnog kruži u bh. fudbalu. Primjerice, u proteklih pet godina samo u Nogometnom savezu BiH obrnuto je oko 100 miliona maraka. A, o tom novcu “brinu” i kadrovi iz FSBPK, koje kantonalni savez delegira u sve strukture. Da ne govorimo o paušalima i pozicijama u raznim komisijama, gdje se odlučuje i koji sudija kome sudi, kojeg delegata i kontrolorola se šalje da “isprati” sudiju…
Urnisanje Statuta
Od 2016. godine Statut FSBPK mijenjan je u više navrata, a svaki put s ciljem da “zabetonira” postojeće stanje. FSBPK je jedini u Federaciji, a i na nivou BiH u kojem ne važi pravilo u Skupštini “jedan sportski kolektiv jedan glas”.
Tako pet klubova (među njima i tri najuspješnija u kantonu, FK Goražde, FK Azot i ŽFK Libero) u Skupštini FSBPK imaju svega šest delegata, a sedam ostalih klubova 21 delegata.
FSBPK je jedini fudbalski savez koji je pet klubova uredno “ugurao” u Statut i članstvo, a da tih klubovi nisu ni podnijeli zahtjev za prijem. Urađeno je to, kazao nam je svojevremeno Muhidin Raščić, na zahtjev tadašnjeg ministra Damira Žuge?!
Statut FSBPK promijenjen je s 22 glasa u trenutku kada u Statutu piše da se to može uraditi samo s 25 glasova.
FSBPK je jedini fudbalski savez u državi gdje je sasvim legalno da na Skupštini koja broji 30 delegata, dođu samo tri i da dvojica donesu sve odluke?!
FSBPK je jedini u državi u kojoj je Izvršni odbor iznad Skupštine, jer Izvršni odbor prilikom zakazivanja sjednice Skupštine odlučuje koliko će ona imati delegata. Sve to aminovali kadrovi vladajuće strukture u BPK predvođene SDA, a koji su se sada oglušili i na presudu Vrhovnog suda FBiH.
Uloga kadrova A-SDA (stranke nastale od SDA, a sada se zovu NES)
Osim kadrova SDA i Stranke za BiH, u cijelu priču involvirani su itekako i kadrovi A-SDA (stranke nastale od SDA, a koja je nedavno postala Narodni evropski savez spojivši se s NBL-om) infiltrirani u fudbalske strukture, a koji su tada bili u ekipi Elvedina Begića koji je te 2016. očajnički želio drugi mandata na čelu Saveza, i kojem se žurilo da obavi izbore bez obzira na sve. Irfan Durić i Nermin Kljajić odigrali su ključnu ulogu u “legalizaciji” dešavanja u FSBPK 2016. godine.
Irfan Durić je tada bio prvi čovjek NS FBiH, a njegov stranački kolega Kljajić šef fudbalske Izborne komisije. Durić je poznat organima gonjenja iz akcije VAR, a danas osim funkcije potpredsjednika NSBiH sjedi i u Parlamentu Federacije BiH. Kljajić je danas ministar unutrašnjih poslova USK, a u krovnom savezu odlučuje koga i koliko kazniti, potpredsjednik je Disciplinske komisije NSBiH.
“Vojnik stranke”
Kakav sistem je uspostavljen u Goraždu, odnosno kako se biraju ljudi u fudbalske strukture, najbolje svjedoči primjer Mirsada Drljevića.
Prije fudbalskih izbora održanih 2020. Fokus je objavio poruke koje je Drljević tada slao političarima u Goraždu, tražeći njihovu podršku da bude “predsjednik fudbala u Bošnjaka”.
“…Pošto sam bio vojnik stranke ovdje i nisam nikad izdao nadam se i očekujem da vi kao ozbiljni stranački funkcioneri nećet uticati negativno na moj izbor ni kojem smislu…”, pisao je tada Drljević, a u izjavi za Fokus i priznao da je to njegova poruka
Nikome to nije bilo sporno, pogotovo ne ljudima u NSFBiH ili NSBiH. Naprotiv, Drljević je kasnije i izabran za potpredsjednika NSFBiH, a potom i u Takmičarsku komisiju NSBiH.
Šta smo pitali premijerku, ministricu, Tužilaštvo BPK…
Prilikom obrade ove teme pitanja samo upitili Aidi Obući (SDA) Nataši Danojlić (SDA), Arminu Mandži (Goraždanska priča), Biljani Begović (DF) i Tužilaštvu BPK. Niko od njih nije do objave ovog teksta odgovorio niti na jedno. Ukoliko odluče da odgovore rado ćemo objaviti te odgovore. A, evo šta smo ih sve ponaosob pitali…
Pitanja na koja nam premijerka BPK Aida Obuća nije odgovorila do zaključivanja ovog teksta:
1. Da li ste kao predsjednica Vlade BPK Goražde upoznati sa s spomenutom presudom Vrhovnog suda FBiH?
2. Da li ste se nakon presude Vrhovnog suda FBiH sastajali s Muhudinom Raščićem, članom Izvršnog odbora NSBiH koji je na tu poziciju došao zahvaljujući “privremenom rješenju” Ministarstva koje je Vrhovni sud FBiH poništio 26. 05. 2021. godine?
3. Je li tačno da je u više navrata od Vlade BPK-a (kao i Skupštine BPK-a) traženo da Upravni inspektor provjeri sve okolnosti na osnovu kojih je nastalo sporno “privremeno”, a kasnije preinačeno u “konačno” rješenje o upisu promjena u Registar udruženja koje su nastale na Izbornoj skupštini FSBPK krajem 2016. godine?
4. Da li je tačno da BPK nema Upravnog inspektora već duži niz godina? I, ako jeste zašto on nije nikada imenovan? Da li je jedan od razloga taj “da ne bi imao ko provjeravati ovakve i slične slučajeve”?
5. Da li je tačno da je Damir Žuga, ministar u Vladi BPK kada je nastalo sporno “privremeno rješenje”, a danas zastupnik u Skupštini BPK, koalicijski partner Vaše stranke u BPK? Da li bi izlaskom iz vladajuće koalicije stranke kojoj pripada Žuga, bila oborena Vlada BPK u kojoj vi obnašate premijersku funkciju?
6. Da li vas je o dešavanjima u FSBK u posljednjne tri godine kontaktirao iko iz vrha Vaše stranke (SDA) i od vas tražio određeno postupanje ili nepostupanje?
7. Vlada BPK na čijem ste čelu, 14. decembra 2020. donijela je dva Zaključka u kojima se ponovo tražila provjera zakonitosti odluka vezanih za FS BPK od dva ministarstva, Ministarstva za pravosuđe, upravu i radne odnose BPK, te Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK. Da li su spomenuta ministarstva traženu provjeru ikada uradila? Da li je Vlada BPK od spomenutih ministarstava ikada dobila informaciju o rezultatima te provjere, ako je ona uopšte urađena? I ako jeste, kakvi su bili rezultati te provjere zakonitosti?
Pitanja na koja nam ministrica Nataša Danojlić nije odgovorila:
1. Da li je tačno da nadležno Ministarstvo i Vlada BPK nisu postupili po presudi Vrhovnog suda FBiH u roku od 15 dana kako to zakon nalaže?
2. Da li je tačno da je Vaše Ministarstvo nakon odluke Vrhovnog suda FBiH oštećenima odgovorilo kako nema razloga za ikakvu reakciju, s obzirom da je sporno “privremeno rješenje” ukinuto 15. 08. 2017. i doneseno “konačno”?
3. Koja je razlika (i da li ima uopšte razlike) između spornog “privremenog rješenja” nastalog 23.01. 2017. i onog “konačnog” koje je nadležno Ministarstvo donijelo 15. 08. 2017, a čime su praktično legalizovane promjene koje su nastale na Skupštini FSBPK-a 23. 09. 2016. godine, a koje je Ministarstvo prethodno prihvatilo “privremenim rješenjem” (od Vrhovnog suda FBiH proglašeno nevažećim u presudi od 26. 05. 2021. godine)?
4. Vlada BPK 14. decembra 2020. donijela je dva Zaključka u kojima se tražila provjera zakonitosti odluka vezanih za FS BPK od dva ministarstva, Ministarstva za pravosuđe, upravu i radne odnose BPK, te Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK. Da li je Ministarstvo na čijem ste čelu traženu provjeru ikada uradilo? Ako jeste, da li je Ministarstvo na čijem ste čelu dostavilo traženu informaciju, odnosno rezultate te provjere? I ako jeste, kakvi su bili rezultati te provjere zakonitosti?
5. Da li je nadležno Ministarstvo i kada upisalo u Registar udruženja promjene koje su su se desile na Izbornoj Skupštini FSBPK u decembru 2020. godine?
Pitanja na koja nam nije odgovorio ministar MUP-a BPK Armin Mandžo
1. Da li je MUP Bosansko-podrinjskog kantona preduzimao bilo kakve aktivnosti vezano za dešavanja na Izbornoj Skupštini Fudbalskog saveza Bosansko-podrinjskog kantona održanoj 23. 09. 2016. godine?
2. Ako jeste, da li su te aktivnosti okončane, ukoliko jesu čime su rezultirale, da li je naložena eventualna istraga?
Pitanje na koje nam nije odgovorila ministrica obrazovanja, mladih, nauke, kulture i sporta BPK-a Biljana Begović
1. Vlada BPK 14. decembra 2020. donijela je dva Zaključka u kojima se tražila provjera zakonitosti odluka vezanih za FS BPK od dva ministarstva, Ministarstva za pravosuđe, upravu i radne odnose BPK, te Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK. Da li je ta provjera ikada urađena? Ako jeste, da li je Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK dostavilo traženu informaciju, odnosno rezultate te provjere? I ako jeste, kakvi su bili rezultati te provjere zakonitosti?
Pitanja koja smo uputili Tužilaštvu BPK a na koja nismo dobili odgovor:
1. Da li je Tužilaštvo Bosansko-podrinjskog kantona preduzimalo bilo kakve istražne ili druge radnje vezano za dešavanja na Izbornoj Skupštini Fudbalskog saveza Bosansko-podrinjskog kantona održanoj 23. 09. 2016. godine?
2. Da li je Tužilaštvo Bosansko-podrinjskog kantona preduzimalo bilo kakve istražne ili druge radnje vezano za presudu Vrhovnog suda Federacije BiH od 26. 05. 2021. godine, odnosno ne provođenju iste, u kojoj se poništava presuda Kantonalnog suda u Goraždu (od 05. 06. 2017.) vezana za privremeno Rješenje o upisu promjena u Registar udruženja koje su se desile na Skupštini Fudbalskog saveza BPK 23. 09. 2016. godine?
2. Ako jeste, da li su te radnje okončane i na koji način?