“Podijelili su se Židovi na sedamdeset i jednu skupinu, Kršćani na sedamdeset i dvije skupine, a podijelit će se moj Ummet na sedamdeset i tri skupine.”(Ebu Davud i ostali).
U drugoj predaji se još dodaje: ”Sve će u vatru, osim jedne, a to je džemat.”
Ovaj hadis je vjekovima bio predmet rasprave među muslimanima – koja će to grupa muslimana biti spašena? Ko spada u džemat? Drugim riječima, ovaj hadis je muslimane, umjesto na jedinstvo, podstakao na podjele.
Muslimani su se podijelili ne na 73, nego na 173, pa čak možda i na više skupina, ne shvatajući da broj 70 ukazuje na mnoštvo, a ne na konkretan broj skupina, što su, inače, dokazali i Židovi i Kršćani, koji su se, nakon izricanja ovog hadisa, podijelili na još više skupina.
Muslimani su se zbog nepravilnog razumijevanja ovog hadisa, oglušili na Allahovu, dž.š., naredbu: ”Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nemojte se razjedinjavati!” (Ali Imran, 103.)
Podijelili su se u dvije velike skupine: ”Ehli Sunne vel-džema’ah” (Sljedbenike Sunneta i džemata, to jest, Sunnije) i ostale (Šije), čime su prekršili Allahovu, dž.š., naredbu:”O vjernici, bojte se Allaha onako kako se treba bojati i umirite samo kao muslimani!” (Ali Imran, 102.)
Tom podjelom su, pored raznih frakcija, nastale i nacije u islamskom svijetu, čime su se muslimani oglušili na islamsko pravilo: ”Nema pristrasnosti (šovinizma) u Islamu.”
I, upravo, zbog tog nacionalizma, muslimani su prestali da budu braća. Vi danas ne možete tek tako otići u Islamsku državu Saudijsku Arabiju ili u Egipat ili u Siriju itd. Ne možete tek tako dobiti pravo na život u tim zemljama. A o vjenčanju sa njihovim državljanima da i ne govorimo.
Sve se svelo samo na puki interes i na borbu za vlast i bogatstvo. Ostvarilo se ono što je Poslanik, a.s., još davno najavio u svom hadisu, rekavši:
”Raznorazni narodi će se okupljati oko vas isto kao što se gladni ljudi okupljaju oko sofre!” Neko upita: ”Je li zbog toga što će nas biti malo, o Allahov Poslaniče?”, a Poslanik, a.s., reče: ”Ne, naprotiv, bit će vas mnogo, ali ćete biti poput riječnog mulja i pjene. Allah će iz srca vaših neprijatelja ukloniti strah od vas, a u vaša srca će ubaciti vehn.” Neko upita: ”Allahov Poslaniče, šta je to vehn?”, a Poslanik, a.s., reče: ”Vehn je ljubav prema dunjaluku i strah od smrti!” (Ebu Davud)
Zbog ovih podjela muslimani su izgubili snagu.
Kada su jednog našeg alima upitali: ”Šta se ovo dešava u islamskom svijetu. Zar nije Allah rekao: ”A snaga je kod Allaha, kod Poslanika Njegova i kod vjernīkā.” (El-Munafikun, 8.) Pa gdje je ta snaga kod vjernika?” Alim je odgovorio: ”Vi ste pogrešno postavili pitanje. Nije u pitanju gdje je snaga, nego je u pitanju gdje su vjernici?”
Gdje je iman? To je naš problem!!!
Dakle! Ko će od muslimana u Vatru, a ko će biti spašen?
Jedino ispravno tumačenje navedenog hadisa jeste da će u Vatru ući oni muslimani, koji sebe budu izdvajali od drugih muslimana i koji budu razbijali svoj lokalni džemat, što, inače, čine licemjeri (munafici).
Njima Uzvišeni Allah poručuje: ”Tebe se (Muhammede) ništa ne tiču oni koji su vjeru svoju raskomadali i u stranke se podijelili. Allah će se za njih pobrinuti i On će ih o onome što su radili obavijestiti.” (El-En’am, 159.)
Odnosno, spašeni će biti oni muslimani, koji pozivaju na jedinstvo svih muslimana u svijetu i koji se, pri tome, drže svoga lokalnog džemata, izgrađuju ga i rade na njegovom jedinstvu.
Niko od nas nije zadovoljan stanjem u Ummetu, ali mi lokalno i nismo odgovrni za Ummet nego za ono što možemo, a to je da nam Uzvišeni Allah daje rješenje za to: ”Allah neće izmijeniti jedan narod dok on sam sebe ne izmijeni.” (Er-Ra’d, 11.)
Dakle, promjena će doći sa našom ličnom, pojedinačnom promjenom NA BOLJE. Kako na bolje, tako što ćemo podržavati ono što je dobro, a bar ako ništa drugo prezirati jezikom ono što je loše, a Poslanik as kaže da je to najslabiji dio Imana.
Pisao:Fikro Bosnić