Za Uskvijesti.ba govori direktor JP Aerodrom Bihać Anel Hadžić

,,Aerodrom Bihać je strateski projekat za Bosnu i Hercegovinu a ne samo za Grad Bihac. Anel Hadžić, direktor Javnog preduzeca Aerodrom

Bihać je kazao u kojoj su fazi ovog projekta, koji poslovi

predstoje da bi se došlo do izgradnje piste, pratećih objekata, kada

bi aerodrom mogao bit izgrađen…

Kada je u pitanju otkup zemljista odnosno proces eksproprijacije,

da smo do 31.12.2023.godine, zakljucili 136 Sporazuma sa priblizno 200

vlasnika suvlasnika i

ukupno otkupili 177 parcela sa povrsinom od 660.000(m2), koji se

nalazi u vlasnistvu JP sto u procentima iznosi 78 (%). Od toga imamo

260.000 (m2) gradevinskog i 400.000 (m2) poljoprivrednog zemljista u

ukupnoj vrijednosti imovine u zemljistu od 13.7 mil KM. Ostaje rjesiti

190.000 (m2) ili 22 (%) od potrebnog zemljista iz Faze (I) po

odobrenoj aeronautickoj studiji (ANS) od strane Direkcije za civilno

zrakoplovstvo BiH (BHDCA – Banja Luka)  a cilj za 2024.godinu da bude

zavrseno 100 (%), ukoliko ne bude nepredvidenih stvari odnosno da

gradska uprava koja vodi postupak ubrza rjesavanja imovinskih odnosa.

Kada je u pitanju projektna dokumentacija, da smo konacno dana

04.01.2023.godine dobili Saglasnost na idejni projekat od strane

BHDCA, koja sluzi u postupku dobijanja Urbanisticke saglasnosti od

Federalnog ministarstva uredenja i gradenja  FBiH. Idejni projekat

(Faza I) je u 2023 godini imao sest revidiranih izdanja dok nije

napokon prihvacen od drzavne agencije, bez koje ne moze se aplicirati

dalje za dozvole. Od potrebnih 30 dokumenata za kompletiranje zahtjeva

za Urbanisticku ostalo je da se uradi tri elaborata i idejne projekte

konstrukcije, elektroinstalacija, masinskih instalacija i

hidroizolacije, koje ce projektant zavrsiti do 31.01.2024 ( neke su

stvari zapocete i ranije ali se nije moglo zavrsiti dok nije dosla

saglasnost agencije BHDCA na idejne projekate niskogradnje i

visokogradnje). Takoder, pokrenut je postupak za realizaciju Elaborata

snimanja prepreka koja ima dvije zone  (zona A i  zona B) sa povrsinom

od 45 (km2) od referetne tacke aerodroma  po sistemu WGS84 u suradnji

sa drugom drzavnom agencijom koja vrsi nadzor za pruzanje usluga u

zracnom saobracaju (BHANSA-Mostar). Na osnovu elaborata ce se izraditi

dizajn procedura letenja (WGS84 was adopted by ICAO as the standard

navigation reference system for international civil aviation in 1989.

The vast majority of the world’s nations currently use the WGS84

standard to publish waypoint coordinates for navigation inclusive of

airports, runways, navigation aids and intersections.)

Ocekujemo da do 05.02.2024. podnesemo zahtjev za Urbanisticku saglasnost

i da se isti rjesi u roku od 30 dana, te od tog momenta (kada se

dobije Urbanisticka) ce se moci pristupiti razradi Glavnog projekta za

svim elementima iz odobrenog Idejnog projekta (neke detalji su vec

uradeni ostalo oko 65 % da se uradi). Po zavrsetku izrade Glavnog

projekta isti se prvo upucuje prema BHDCA na odobrenje a nakon

odobrenja (ocekujemo do kraja 7 mjeseca 2024 ) se aplicira za

gradevinsku dozvolu prema Federalnom ministarstvu uredenja i gradenja.

Obzirom da je projekat slozena gradevina, moguce je dobiti dozvolu u

vise faza odnosno kroz nacelno odobrenje za gradenje, misljenja sam da u 2024

mozemo dobiti odobrenja za nastavak izgradnje dijela PSS, rulnice

(taxy way), dijelom stajanke (parking positon), putnickog terminala

kao i kontrolnog tornja ovisno o prenosu vlasnistva nad zemljom i

izvrsenom pretvorbom zemljista iz poljoprivrednog u gradevinsko a

svakako i obezbjedenom nacinu finansiranja  (Napomena: do sada je sve

finansirano od strane Vlade FBiH koja je kroz svoje Odluke osigurala

35 mil. KM a zakljucno sa 31.12.2023. je utroseno odnosno realizirano

ukupno 17,7 mil KM, te vjerujemo da ce biti i u 2024 godini

uvrsteni  za kapitalne investicije Vlade FBiH).

Kada su u pitanju zakonske regule, da su pokrenute inicijative na

nivou BiH radi izmjena i dopuna Zakona o aerodromima i Zakona o

agenciji pruzanju usluga u zracnom saobracaju (BHANSA) da se buduci

aerodrom Bihac bude prepoznat kao operator

(ocekujemo do kraja 8 mjeseca 2024 ). USK-a je usvojio u krajem 2023

godine Prostorni plan USK gdje je aerodorm Bihac uvrsten u punom

obliku po odobrenoj Okolisnoj dozvoli, na Federalnom nivou potrebne su

izmjene i dopune takoder dva zakona i to zakona o gradenju i zakona o

eksproprijaciji FBiH kada su u pitanju strateski infrastrukturni

projekti za BiH radi lakseg i brzeg ishodovanja rjesavanja imovinskih

odnosa i dobijanju dozvola za gradnju što sadasnji modeli zakona

usporavanju realizaciju datih aktivnosti.

Neophodna je koordinacija i usaglasavanje sa RH sa resornim Ministarstvom za

promet, more i turizam RH kao i sa Ministarstvom obrane RH da bi se

dobila dozvola od nadlezne agencije za upravljanje zracnim saobracajem

RH i samog dizajna procedura instrumetalnog letenja sa aspekta

koristenja zracnog prostora RH jer  prilazna ravan PSS-a ulazi po

dubini od 5,0 km u prostor RH.

Iz gore navedenog vidljivo je u kojem pravcu se nalazi realizacija

projekta odnosno da projekta ima pripremnu fazu koja je najzahtjevnija

jer podrazumjeva rjeseno imovinsko pitanje nad zemljistem kao i svih

odobrenja do gradevinske dozvole. Faza izgradnje pocinje od momenta

uvodenja izvodaca na lokaciju i moze biti zavrsena u roku do 30

mjeseca te Fazu odobrenja i predaje koja moze trajati do 60 dana od

strane regulatornih organa BiH.

Sasvim sigurno da u ovom momentu imamo hodogram aktivnosti tako da

osim JP i ostali u nizu (Grad Bihac, USK, FBiH kao i BiH) moraju

uraditi svoje obaveze iz okvira svojih nadleznosti uz koordinirano

djelovanje navedenih.

S postovanjem,

Anel Hadzic,direktor

JP ,,AERODROM BIHAC” doo Bihac

ul. Gazi Husrev begova 3/1

77000 BIHAĆ