Allah voli bogobojaznog i neprimjetnog vjernika, koji krije svoja dobra djela od ljudi kao što krije i loša djela

Piše: Edhem Šerkavi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

U vrijeme hilafeta hazreti Omera, r.a., sa iračkog fronta, gdje su muslimani ratovali protiv Perzijanaca, došao je Saib ibn el-Akr’a, r.a., i tužnim glasom podnio izvještaj halifi Omeru ibn Hattabu, r.a., nabrajajući imena poznatih ashaba i vojskovođa koji su preselili kao šehidi prilikom osvajanja Nahavenda, te na kraju dodao: ”Vođo pravovjernih, osim onih koje sam spomenuo, poginuli su i mnogi drugi muslimani koje ti ne poznaješ.”

Na to mu je hazreti Omer, r.a., rekao: ”Neće im štetiti to što ih Omer nije poznavao, dovoljno je da su kod Allaha poznati.”

U svom djelu Sijer el-e’alam en-nubela, imam Ez-Zehebi spominje da je u vojsci Haruna er-Rešida bilo dvadeset hiljada mudžahida koji nisu htjeli da se upišu u vojni registar, niti su htjeli uzimati platu za svoje učešće u džihadu, da ih niko ne bi znao (kao mudžahide) osim Allaha.

A kada je ubijen hazreti Osman, r.a., Sa’d ibn Ebi Vekkas je bio u pustinji i čuvao deve, pa je došao njegov sin da ga obavijesti o Osmanovom ubistvu. Kada ga je ugledao, Sa’d je rekao: ”Allahu moj, utječem Ti se od zla ovog konjanika!” Kao da je predosjetio da se nešto loše desilo. Kad je njegov sin stigao, rekao mu je: ”Dok ti ovdje čuvaš svoje deve, ljudi se bore za vlast.” Sa’d mu je rekao: ”Šuti! Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: ‘Zaista Allah voli bogobojaznog, neovisnog i neprimjetnog Svoga roba.”’

Termin hafijj – neprimjetan ili skriven, označava čovjeka koji skriva svoja dobra djela od ljudi kao što skriva loša djela.

Zašto ovo ističem? Zato što nije nužno da ljudi znaju za svaku sadaku koju udijeliš, jer pretvaranje i činjenje dobrih djela da bi te neko vidio, kvari djela.

Ako neko ističe svoje dobro djelo, makar mu nijet bio iskren, može time povrijediti dostojanstvo onoga kome udjeljuje sadaku a da to i ne osjeti. Popravljanje ljudskih srca i čuvanje njihovog dostojanstva je ispred materijalnog pomaganja i popravljanja njihovog finansijskog stanja.

Ne moraš nužno dokumentovati svako dobro djelo koje činiš, niti svaki ibadet koji obavljaš. Allah je time zadužio Svoje meleke, plemenite pisare koji zapisuju ljudska djela. Stoga se ne zamaraj time, dobro i zlo koje si učinio naći ćeš na Sudnjem danu pred sobom u knjizi ”koja ni mali ni veliki grijeh nije izostavila, sve je nabrojala”.

Stoga, zbog bolesti koja te je snašla, a koju samo Allah zna, udijeli sadaku koju također samo Allah zna.

Zbog brige koja ti grudi steže i koju samo Allah zna, čini tajni istigfar za koji samo Allah zna.

Zbog tjeskobe koja te muči i oskudne nafake koja te plaši, a koju samo Allah zna, klanjaj dva rekata noćnog namaza za koja samo Allah zna.

I zapamti, neće štetiti ni tebi ni tvojim dobrim djelima to što ih ”Omer” ne poznaje, dovoljno je da ih zna Allah.

Izvor vijesti: saff.ba