Potvrdili su to i rezultati online ankete koju je nedavno proveo Savez potrošača.
Kako je priopćeno iz ZPS-a, pivari sve više nude različite proizvode na bazi piva koji sadrže manje alkohola ili su u potpunosti bez alkohola. S godinama je bezalkoholna verzija postala sve popularnija, što potvrđuju i rezultati online ankete u kojoj je sudjelovalo više od 600 potrošača.
Onih koji nikad ne piju bezalkoholno pivo bilo je osam posto manje od onih koji koji piju isključivo bezalkoholno pivo. takvih je bilo 18 posto.
Slovenski su se potrošači u anketi pokazali manje educiranima o tome da i bezalkoholno pivo može sadržavati alkohol. Da bi se neko pivo moglo nazvati bezalkoholnim, prema pravilniku udio alkohola ne smije biti veći od 0,5 posto volumena, a u anketi je čak polovica sudionika odgovorila da je udio manji od 0,1 posto volumena ili da ga bezalkoholno pivo uopće ne sadrži.
Na upit postoji li razlika u udjelu alkohola između bezalkoholnog piva i bezalkoholnog piva s oznakom 0,0 posto, njih 15 posto odgovorilo je da ni jedno ni drugo ne sadrži alkohol, što nije tačno, dodaju iz ZPS-a.
Unija potrošača nedavno je provela i testiranje 16 uzoraka svijetlog bezalkoholnog piva pronađenog i kupljenog u većim trgovinama. Većina uzoraka sadržavala je između 0,01 i 0,42 volumnih postotaka alkohola, odnosno ispod granice od 0,5 volumnih postotaka.
– Podatak o udjelu alkohola iznimno je bitan i dobrodošao podatak za potrošača na ambalaži. Još je važnije da je isti naznačen na vidljivom mjestu, po mogućnosti na prednjoj strani, uz naziv proizvoda, kao kod pola pregledanih proizvoda, napisali su.
Savez ptorošača je također podsjetio da konzumacija bezalkoholnog piva nije primjerena za djecu upravo zbog mogućnosti sadržaja alkohola. Također im se savjetuje da ne konzumiraju verzije s 0,0 posto alkohola jer se, prema njihovim riječima, “na okus piva navikavamo od malih nogu”.
Bezalkoholno pivo ima manje kalorija od piva ili gaziranih bezalkoholnih pića. Jedan decilitar bezalkoholnog piva ima oko 22 kilokalorije (94 kilodžula), običnog piva 40 kilokalorija (170 kilodžula), a Coca-Cole 45 kilokalorija (190 kilodžula), ilustriraju u Savezu potrošača, prenosi indikator.
Izvor vijesti: haber.ba