Ekonomski stručnjak o posljedicama poskupljenja goriva: “Sljedećih šest mjeseci čeka nas rast cijena svega i svačega”
Zvonimir Mršić, ekonomski stručnjak, menadžer i bivši predsjednik Uprave Podravke komentirao je u Dnevniku Nove TV koje bi vrste roba i usluga prve mogle poskupjeti nakon rasta cijena naftnih derivata te kada možemo očekivati stagnaciju rasta cijena.
Koja će sve roba prva poskupjeti, kao i kada možemo očekivati stagnaciju rasta cijena komentirao je ekonomski stručnjak, menadžer i bivši predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić. S njime je razgovarala reporterka Sabina Tandara Knezović.
Na pitanje je li mudar potez Vlade što zasad ne misli reagirati, Mršić je kazao: ”To će se vidjeti naknadno. Sada smo suočeni s najvišom cijenom goriva u povijesti. Moramo znati da su u ovom stoljeću trošarine više od 10 puta mijenjane i povećavane. Vlada ima mogućnost utjecati ako smatra da je previsoka cijena”, kaže Mršić.
Racionalno je tražiti od Vlade da intervenira u trošarine, smatra stručnjak i pojašnjava da će ona to učiniti u onom trenutku kada građani prestanu kupovati benzin, kada se više neće koristiti automobilima.
Na pitanje zašto cijena goriva ne pada ako pada cijena barela, Mršić govori da tu uvijek postoji odmak.
Zvonimir Mršić, ekonomski stručnjak, menadžer i bivši predsjednik Uprave Podravke komentirao je u Dnevniku Nove TV koje bi vrste roba i usluga prve mogle poskupjeti nakon rasta cijena naftnih derivata te kada možemo očekivati stagnaciju rasta cijena.
Koja će sve roba prva poskupjeti, kao i kada možemo očekivati stagnaciju rasta cijena komentirao je ekonomski stručnjak, menadžer i bivši predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić. S njime je razgovarala reporterka Sabina Tandara Knezović.
Na pitanje je li mudar potez Vlade što zasad ne misli reagirati, Mršić je kazao: ”To će se vidjeti naknadno. Sada smo suočeni s najvišom cijenom goriva u povijesti. Moramo znati da su u ovom stoljeću trošarine više od 10 puta mijenjane i povećavane. Vlada ima mogućnost utjecati ako smatra da je previsoka cijena”, kaže Mršić.
Racionalno je tražiti od Vlade da intervenira u trošarine, smatra stručnjak i pojašnjava da će ona to učiniti u onom trenutku kada građani prestanu kupovati benzin, kada se više neće koristiti automobilima.
Na pitanje zašto cijena goriva ne pada ako pada cijena barela, Mršić govori da tu uvijek postoji odmak.
Odgovorio je i na pitanje kako će drastičan skok cijena goriva utjecati na cijene robe.
”Imamo već sada situaciju da gospodarstvo već sada više plaća plin. Mislim da će dio proizvođača iskoristiti tu situaciju i korigirati cijene zbog ulaska u monetarnu Europsku uniju. Sasvim sigurno je da će se to preliti i na cijenu krajnih dobara.
Budući da sad imamo neko vrijeme fiksne cijene struje i plina te potpuno fluktuirajuće cijene benzina, to bi trebalo stajati. Mislim da će se sljedećih šest mjeseci događati povećanje cijena svega i svačega. Sasvim sigurno je i da će radnici tražiti povećanje plaća”, ističe. Kaže da će cijene rasti do trenutka kada će se početi pratiti porast cijena prije ulaska u europsku monetarnu uniju, a nakon toga će ipak stagnirati.
Više pogledajte u priloženom videu.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu uskvijesti.ba